Saturday, January 15, 2011

orang angkat sampah

ni lagi satu perihal orang-orang yang kerja tapi pelik, agak freak banyak bukan sikit.

ketika aku mahu ke masjid tengah hari tadi, dalam keadaan hujan yang lebat, aku mengundurkan kereta, melepasipintu pagar dan ouh...ternampak dua tong sampah depan rumah bertindan dua...ada satu tergolek atas tanh, ada satu tergolek atas jalan. apahal la orang angkat sampah ni.

ketika balik dari masjid, aku masih nampak tong sampah itu begitu. dalam hati, apasal la orang angkat sampah ni bangang sangat pergi tindan tong sampah tu macam tu depan rumah aku. freak.

petang berlalu dan aku lupa buang sampah. akak dah marah-marah sampah belum buang.
aku keluar rumah dan membasahi diri dengan hujan yang tak berhenti menyusun semula tong sampah rumah aku dengan tergesa-gesa. mana satu ni tong sampah aku. ada empat kat sini. sepatutnya dua je. mana datang lagi dua nih. s**t. mana penutup tong sampah ni..ngok la. dahlah hujan. aku tercari dan jumpa dan masuk rumah.

kakak cakap: pagi tadi tong sampah tu bertindan 4 sekali.

No comments:

Post a Comment