Tuesday, May 10, 2011

begitukah? mother gothel? rapunzel?

ouh, aku baca satu entri dalam blog ni.
terlalu sukar untuk memahami. mungkin ayat-ayat dari seorang ***** buat aku tak tahu apa maksud di sebaliknya.

dayum, aku sepatutnya tahu. dan aku berfikir sejenak. apa maksud kata kata ni.
mungkin hanya kupasan cerita rapunzel. tapi pada akhir cerita, ada mesej pelik. sangat ringkas tapi pelik.
mother gothel dan kanak-kanak yang diculik.

apalah?
aku tak akan dapat maksud sehinggalah komen komen yang mengatakan
1. emph, memang mendalam maksud *****.
2. kreatif, sinis, serius.
3. analogi yang mudah difahami
4. patut dibaca sekelian rakyat

dan beberapa komen yang mengterjemahkan maksud maksud perkataan tersebut.
terdetik dalam hati, adakah komen komen itu adalah orang orang yang konon konon memahami dan merasuki pemikiran orang lain tanpa ada balasan dari penulisnya?
atau,
memang itu maksudnya?

mungkin aku kena ambil literature semester depan.


akhir kata, kalau dibaca sekalian rakyat jelata, sultan juga mungkin tak dapat mentafsir apalagi anak anak belasan tahun dan orang orang asli.

No comments:

Post a Comment