Thursday, May 26, 2011

the last goodbye

kali ini bayau dah takde, dia ada dalam dunia nyata, dan belum dipijak pijak lagi.
tinggal tunggu masa. dan ye, kau akan dipijak pada masa itu.

jadi, kembali kepada kegirangan hari yang dipadam bagai padam api dengan fire extinguisher.
begitu mudah sekali. sekali padam.
walaupun dengan sekali semburan.
aku ulang, sekali sahaja.
dan begitulah aku mengenali agama lain dari mereka.
dengan senyum pada bibir yang tuhan ciptakan.
aku tidak cuba kata ayat songsang.
cuma berkata itu.
dan kegirangan memang tiada kaitan dengan senyum bibir.
cuma campur aduk ayat pada fikiran.
yang terlintas lintas pelbagai kesangsian.
porak peranda.
dan akan aku justify di sini.
kau membunuh rasa happy ketika mahu makan apple pie.
kau tuang air panas pada saat aku menikmati air coklat sejuk.
kau tiup api lilin pada saat anak susah mahu belajar lewat malam, rumah tanpa letrik.
kau letak garam pada luka jatuh masa riadah.
dan.
ye, kau hentak kepala aku dengan besi tumpat pada papan lapis.
kau memang hebat.
kau memang perkasa.

tapi, kau letak mana akal itu?
bye.

No comments:

Post a Comment