Thursday, February 9, 2012

le stranger

this entry might be a little bit long, blame that effing stranger!
have you ever received a phone call from stranger?
wait, did i say a phone call? no, i mean phone calls, yes with the s!


yesterday's evening (male)
le stranger: ni ***** ke?
le me: bukan. encik salah nombor.
le stranger: ni area kluang kan?
le me: ye.
le stranger: taman intan kan? taman intan?
le me: bukan. encik salah orang.
le stranger: ouh. bukan taman intan?
le me: bukan. encik cari siapa ni?
le stranger: so, ni kat area mana?
le me: ni area taman ******. encik salah nombor ni. ok bye. (terus letak)


morning (female)
le stranger: hello, ni faridah ke?
le me: bukan. salah nombor.
le stranger: ni kat kluang ke?
le me: ya.
le stranger: xde eh faridah?
le me: salah nombor. 
le stranger: ouh, okay. kluang kan?
le me: ye. okbye. (terus letak)


evening (female)
le stranger: hello. 
le me: hello.
le stranger: boleh bercakap dengan *****
le me: err, salah nombor kot
le stranger: ni taman intan ke?
le me: bukan.
le stranger: ni area kluang ke?
le me: a'ah
le stranger: ouh. ni bukan taman intan la eh.
le me: bukan. cik salah nombor ni.
le stranger: ouh. salah ehh. erm, saya tengah cari orang duduk kluang.
le me: so?
le stranger: erm, boleh tolong tak.
le me: ehh, salah nombor ni. tak, tak boleh tolong.
le stranger: erm, tak boleh tolong ke?
le me: tak.
le stranger: saya ada business dengan orang ni. tapi, salah nombor ehh?
le me: salah. 
le stranger: ni siapa?
le me: ni *****. awak siapa?
le stranger: so, ni area kluang la kan?
le me: ye. cik salah nombor.
le stranger: saya nak jumpa orang ni, bla bla bla
le me: (terus letak)


night part I (male)
le stranger: hello. boleh bercakap dengan *******
le sis: kenapa?
le me: entah-entah tu orang semalam, pagi tadi, petang tadi, asyik call je.
le sis: dia tak de.
le stranger: saya nak cakap dengan dia.
le sis: awak salah nombor ni. dia takde. awak call lagi, saya report polis. (ye lah, dah call sejak semalam tak henti-henti)
le sis: (terus letak)


night part II (male)
le stranger: hello. saya nak bercakap dengan ********
le sis: kenapa awak nak bercakap ddengan adik saya?
le stranger: dia KACAU ISTERI SAYA!
le sis: apahal pulak dia nak kacau isteri awak? 
le stranger: dia kacau isteri saya.
le me: entah-entah pagi tadi petang tadi, isteri dia yang call aku tu. kata ada business. nak cari orang la. 
le sis: untuk pengetahuan awak, isteri awak yang call adik saya. call rumah ni. 
le stranger: saya nak cakap dengan dia.
le sis: awak call lagi saya call report polis. 
le stranger: bla bla bla bla.. (perang)
le sis: bla bla bla bla...(perang berlarutan selama 5-7 minit)
le sis: lain kali cakap baik-baik sikit. suka hati je tuduh. untuk pengetahuan awak...bla bla bla bla (kena ceramah plak stranger tu) 


actually, they did call my house like more than 5 times. some of the calls picked up by my mum. and the conversation is still the same. at the end of the last call, concludes everything. the callers is actually related to us but huh, i wonder why the husband thought i was trying to seduce his wife. the real thing is, his wife is the one who called me that morning, that evening, looking for someone, something to do with business. 


the male caller: new husband to this widow.
the female caller: a widow that goes to second marriage to this male caller.


but, i wonder why when i ask her, "ni siapa?" she didnt answer me and trying to manipulate the situation. and this husband acted like an effing crazy person saying that im the one who had something with his wife.

lesson: pandai-pandai la jaga bini! kalau bini kau yang call aku at the very first place, talking s****, lepas tu aku letak sebab malas layan, jangan tuduh aku goda bini kau!

No comments:

Post a Comment