Friday, February 3, 2012

skinny jeans for men

hari ini, mari kita berbicara soal skinny jeans!
walaupun skinny jeans mula dipopularkan oleh kaum hawa (i guess), akan tetapi, tahap popularitinya di kalangan kaum lelaki semakin meningkat. perubahan arus fesyen telah menaikkan trend skinny jeans di kalangan lelaki. di Malaysia, kelibat-kelibat artis di televisyen sahaja yang sangat rancak mengenakan potongan skinny jeans dia tas pentas akan tetapi, masyarakat lelaki Malaysia di realiti, fesyen ini ada di sekitar jalanan tetapi tidak sekerap di dalam televisyen.
dari segi perspektif saya, tak semua orang sesuai mengenakan skinny jeans. disarankan tidak kepada golongan yang mempunyai kaki yang kurus melidi seperti gambar di bawah. mungkin itulah yang menyebabkan lelaki malaysia kurang mengenakan skinny jeans. bentuk kaki yang kurus akan jelas kelihatan seperti dua batang tiang lampu jalan. well, obviously, saya amat tidak gemar melihat skinny-legged people wearing skinny jeans. *nasihat fesyen* anda dinasihatkan agar mengenakan potongan seluar yang lebih longgar untuk memberi susuk tubuh yang kelihatan lebih besar.
 Jonas Brothers adalah antara golongan adik beradik yang sesuai mengenakan skinny jeans. it suits them perfectly. and yes, saya rasa kaki saya berada dalam kalangan style sebegini. apabila skinny jeans disarungkan, ia tidak kelihatan kurus, malah nampak segak. *LOL, puji diri sendiri*
 sehingga ke hari ini, terdapat pelbagai colour bagi penggemar skinny jeans di luar sana. kalau dahulu, hitam dan biru adalah warna yang so mainstream bagi penggemar2 jeans, tetapi kini, kita disajikan dengan kepelbagaian warna. dan, hanya yang berani sahaja mampu mengenakan seluar yang berwarna warni ini. dan, for me, saya telah mengumpul warna hitam, putih, biru, merah, and the not jeans type are dark brown and khaki. *perlu jugak ke mention that dark brown and khaki?*
saya bukanlah kipas susah mati SNSD or korean bla bla bla, saya cuma penggemar fesyen yang berani!

1 comment:

  1. hahahahhaha. fazrul2. part puji xleh blah. btw,that's ZARA!

    ReplyDelete